EFIK | 11 juliol 2023 |

Disseny d’oficines modernes per a la productivitat i creativitat

Disseny d’oficines modernes 

Cada vegada és menys comuna trobar-nos amb oficines on predominen els mobles clàssics com els escriptoris llargs, cadires estàtiques, catifes i cubiculums privats. L’estil tradicional ja no encaixa amb les necessitats dels usuaris i les empreses.

En canvi, el disseny modern ofereix una nova proposta. Espais recreatius, col·laboració i creativitat, menys divisions, major productivitat i el benestar dels empleats.

Actualitzar les teves oficines t’ajudarà a atreure i retenir el talent. Recorda que les persones treballen millor quan se senten còmodes i tenen més oportunitats de socialitzar i generar noves idees.

Taula de continguts

Com dissenyar una oficina moderna?

Dissenyar una oficina moderna implica tenir en compte diversos aspectes, des de la utilitat fins a l’estètica i el benestar dels treballadors. A continuació, et presentem alguns consells per a dissenyar una oficina moderna:

  • Una oficina moderna ha de tenir un espai obert que permeti la interacció i la col·laboració entre els treballadors. Aquest ha de ser ampli, ben il·luminat i amb suficient ventilació.
  • El mobiliari de l’oficina ha de ser ergonòmic i ajustable per a adaptar-se a les diferents necessitats dels treballadors. Això inclou cadires, taules i altres accessoris que han de ser còmodes i funcionals.
  • Les oficines modernes han de comptar amb tecnologia avançada que faciliti el treball i la comunicació. Això inclou sistemes de videoconferència, pantalles interactives o computadores d’alta velocitat, entre altres.
  • El disseny de l’oficina ha de ser atractiu i modern, amb colors clars i elegants. La il·luminació ha de ser adequada i la decoració ha de ser senzilla i minimalista.
  • Les oficines modernes han de disposar d’espais de relaxació per als treballadors, com a àrees de descans, sales de reunions informals i espais verds.
  • El disseny de l’oficina ha de ser sostenible i amigable amb el medi ambient. Això inclou l’ús de materials reciclats, sistemes d’il·luminació eficients, sistemes d’aire condicionat amb tecnologia avançada, entre altres.
  • L’oficina moderna ha de ser flexible i adaptar-se a les diferents necessitats dels treballadors i l’empresa. Això inclou la capacitat de reconfigurar els espais per a diferents usos i necessitats.

Concloent aquest punt, en dissenyar una oficina moderna cal tenir en compte la seva utilitat, l’estètica, la sostenibilitat i, sobretot, el benestar dels treballadors.

 

diseño de oficinas modernas

 

Beneficis de les oficines modernes

Els espais de treball moderns són molt més atractius i innovadors. Com que estan pensats per i per a les necessitats de l’usuari, ajuden a crear entorns més agradables alhora que milloren l’aparença de l’empresa.

Aquests són els beneficis que ofereixen les oficines modernes i, qui sap?, igual et convenç.

  • Milloren les relacions interpersonals. En zones col·laboratives i recreatives poden sorgir propostes interessants.
  • Ajuden a obtenir resultats positius. Dissenyar l’espai en funció del que requereixen les persones, afavoreix les seves capacitats i el compromís cap a l’empresa. En sentir-se satisfetes, millorarà la productivitat del teu negoci, comprova’l!
  • Espais multiús. Pensa en els teus empleats com els engranatges que fan funcionar el teu negoci. Si vols que siguin eficients, has de donar-los les eines adequades. Les oficines modernes tenen multifuncionalitat per a adaptar-se en tot moment.

Característiques d’una oficina moderna

El predominant en una oficina moderna és la seva simplicitat. Un espai amb els elements justos i necessaris, sense sobrecarregar la decoració de l’oficina.

Una prioritat d’una oficina moderna és que els seus treballadors se sentin a gust, com a casa. És per això que, a poc a poc, les jerarquies van desapareixent per a donar pas a espais oberts que milloren la comunicació i això permet que cada treballador pugui triar on treballar.

A continuació, esmentem algunes característiques d’una oficina moderna.

Mobiliari ergonòmic i multifuncional

Depenent del lloc de treball, el tipus de mobiliari de l’oficina canviarà. Per exemple, si és per a un càrrec d’atenció al públic, haurem d’adaptar l’oficina d’una manera que sigui còmoda per als treballadors però alhora seriosa de cara al públic.

El moble ha d’adaptar-se a les necessitats del treballador, si passa a l’inrevés, alguna cosa estem fent malament. A més, ha de ser adaptable a l’espai on volem col·locar-lo.

Coneixeu aquest, qualitat abans que quantitat? Perquè el mateix passa amb els mobles. És millor invertir en mobiliari que sigui còmode i fàcilment adaptable, que patir problemes de postura, faltes o baixes de personal i estrès a causa del mal estat del mobiliari.

Els sistemes adaptables ajuden a organitzar i optimitzar el teu espai. S’adapten a diferents persones i objectius, fins i tot si creix la plantilla o si es requereix privacitat. Visualment, són més lleugers i igualment funcionals.

 

muebles oficina

 

A continuació et donem alguns exemples dels mobles moderns més útils per a una oficina:

Escriptoris d’altura ajustable

Es tracta d’escriptoris amb un mecanisme ajustable en altura que permeten al treballador triar la posició que millor li convingui per a treballar. Així poder alternar constantment la seva posició i evitar problemes de postura o tensió provocats per la falta de mobilitat en l’oficina.

Mobles electrificats

La connexió sense fil és perfecta perquè l’espai llueixi més estètic i evitar accidents.

A través de cablejat ocult en l’estructura, conducció de veu i dades o ports USB, el mobiliari amb tecnologia integrada és més funcional, perquè permet que els usuaris treballin des de qualsevol lloc i en el moment que desitgin.

Espais versàtils

La cultura corporativa s’ha transformat en un entorn laboral col·laboratiu amb espais de cotreball, recreatius i de descans, perfectes perquè els empleats puguin canviar la seva rutina, relaxar-se i tornar al treball més motivats.

La clau consisteix a aconseguir un equilibri perquè els usuaris se sentin còmodes, però sense afectar la seva eficiència. És necessari, llavors, equipar aquests espais perquè proveeixin de tot el necessari als empleats i puguin treballar.

Decoració sofisticada i motivadora

La decoració depèn de l’ambient que vulguis crear en la teva oficina. Si prefereixes un entorn càlid, dinàmic o més sobri, els detalls poden variar considerablement.

En funció d’això, has de triar el color i la il·luminació adequats. Tal vegada afegir plantes, aprofitar la llum natural o utilitzar llums, col·locar adorns, frases inspiradores, quadres, fotos, pissarres i tot el que pugui afavorir l’estat anímic dels teus col·laboradors.

 

diseño de oficinas modernas

 

Tecnologia

Sens dubte, els dispositius electrònics ens ajuden a fer les nostres tasques de forma més ràpida i senzilla, ja sigui dins o fora de l’oficina.

Una cosa inherent a les oficines modernes, és la tecnologia. Existeixen mobles electrificats, amb conducció de veu i dades, ports USB o endolls, els quals, milloren la productivitat i estètica del lloc de treball.

Colors

El color és part essencial de la nostra vida. Ajuda a canviar la nostra percepció de l’entorn i dins de l’oficina, pot millorar el nostre rendiment.

En les oficines modernes, el color és una eina estratègica que pot comunicar la identitat de la teva empresa, alhora que augmenta la interacció, creativitat i la concentració dels teus col·laboradors.

Per descomptat, la selecció del color depèn de l’objectiu de l’espai i les funcions dels usuaris. A més, ha de combinar amb el mobiliari i la resta de la decoració. Pots jugar amb els tons en les parets, els mobles i el sostre, fins i tot.

La il·luminació és clau

Igual que el mobiliari, hem de considerar com il·luminarem cada espai. El tipus i intensitat de la llum, depenen de les funcions dels usuaris, les característiques i l’objectiu del lloc de treball.

Idealment, hem d’aprofitar les fonts de llum natural per a generar ambients càlids i complementar amb fonts de llum artificial regulades en quantitat i qualitat.

En la il·luminació d’oficines modernes, es busca estalviar energia i evitar les variacions en intensitat que puguin afectar l’usuari. Pots triar entre 3 tipus de llum, o bé, combinar-les en diferents espais:

  • Il·luminació general. És uniforme, directa i de poc consum. Per exemple, downlights empotrables, llums o tubs led perimetrals.
  • Il·luminació puntual. És la llum que s’enfoca en un lloc de treball específic. Per exemple, els llums d’escriptori.
  • Il·luminació decorativa. Els llums dempeus, de suspensió i lineals que s’utilitzen en recepcions o sales d’espera, es col·loquen per a crear un ambient càlid i confortable.

Accessoris versàtils

En aquest espectre, es troben aquells elements que ajuden a reduir la contaminació visual i acústica com les mampares, per exemple. Encara que, en oficines modernes, s’empren els prestatges oberts i llibreters per a dividir espais també.

Així mateix, existeixen altres accessoris que ajuden a fer més eficients les tasques dels usuaris, com els pintarrones mòbils, que poden desplaçar-se fàcilment. Els arxivers i credenzas, igualment reflecteixen un estil dinàmic.

Els sistemes modulars, per part seva, són molt pràctics i funcionals perquè es poden configurar en diferents formes, s’adapten a l’espai i són escalables.

 Espais recreatius: adeu a les avorrides oficines d’abans

Les persones necessiten sentir-se bé en el treball per a ser més eficients. Com aconseguir-ho dins de la mateixa oficina? Abans, era impensable establir espais destinats a socialitzar, relaxar-se o descansar dins de l’empresa, però els temps han canviat.

Els espais recreatius en les oficines modernes, ajuden a millorar el benestar laboral i generen ambients més acollidors perquè fomenten la creativitat i interacció entre els empleats.

Les sales de coffee break, zones de jocs, de descans o a l’aire lliure, brinden grans oportunitats a les empreses per a generar noves idees, així com, augmentar el compromís i sentit de pertinença dels col·laboradors.

 

diseño de oficinas modernas

 

Esperem que aquests consells t’hagin estat útils. Per a qualsevol dubte sobre reformes d’oficines, consulta amb nosaltres. En Efik som especialistes en tota mena de reformes de locals i oficines i t’assessorarem per a millorar el teu espai de treball.

Solicita más información sobre nuestros servicios