EFIK | 11 juliol 2023 |

Com adaptar una oficina davant la Covid19

Un dels punts que has de considerar a l’hora de pensar a desenvolupar una reforma d’oficines, és com organitzar una oficina, i més ara, en temps de coronavirus.

Fer aquest procés abans de començar a esfondrar parets t’ajudarà a estalviar temps i diners ja que podràs tenir una visió clara de què és el que serà necessari realitzar perquè els treballadors aconsegueixin una volta segura al treball. Per a això, avui hem desenvolupat aquest article amb el qual volem lliurar-te alguns tips per a organitzar la teva oficina.

Com adaptar l’oficina davant la Covid

Per a organitzar una oficina correctament i evitar costi el que costi el contagi entre persones, el primer que hauríem de pensar en com es dividiran els espais i quina cosa anirà en cadascun d’ells, és a dir, definir el layout. Però no et pensis que simplement es tracta d’un dibuix amb els escriptoris en ells i ja està.

Per a la construcció d’un correcte layout no sols has de pensar que entrin tots els mobles, sinó que has de tenir en compte les funcionalitats de cadascun dels espais que tindràs. Per a això pensa en el dia a dia de la teva oficina i veu traient conclusions. Però sobretot, tingues en compte aquests tres punts importants per a evitar contagis:

  1. Mantingues una separació de 2 metres entre treballadors
  2. Redueix el temps de permanència dels treballadors dins de l’oficina
  3. Instal·la barreres físiques entre treballadors

Una altra bona manera d’obtenir informació sobre com organitzar una oficina, és preguntar-li directament quines àrees de treball tindràs.

Defineix àrees de treball lliures de virus

Com aconseguim espais lliures de virus?

En els espais de treball serà necessari seguir unes mesures per a evitar el contagi entre treballadors i poder així garantir la seva salut en tot moment. Que aquests se sentin segurs cada instant i puguin treballar amb la màxima comoditat possible.

Aquí et deixem exemples d’àrees de treball dins de la teva oficina:

Recepció

La zona de recepció és el lloc que fomenta el contacte constant entre persones tant de l’oficina com persones externes, ja sigui per a demanar ajuda, informació, rebre qualsevol paquet o fer visites.
Per tant hauràs d’instal·lar barreres de protecció, a més de reorganitzar l’espai de treball perquè tot el material i mobiliari pugui ser desinfectat sense problemes. També serà convenient incorporar gels hidroalcohòlics i fins i tot guants d’un sol ús.

Espais comuns

La zona on es realitza tot el treball, els espais on cada treballador passarà pràcticament totes les hores de la seva jornada.
Hauràs de deixar 2 metres de distància entre treballador, per tant, serà de vital importància calcular l’aforament i l’espai de l’oficina a organitzar.

Per a una millora de la distància social, serà necessari reordenar l’espai col·locant mampares separadores entre el personal, permetent aïllar-los i evitar la propagació del COVID-19. Una altra opció estratègica és col·locar fletxes en el sòl, afavorint al fet que en les zones de pas els treballadors caminin en el mateix sentit.

Sales de reunions

A les sales de reunions haurem de tenir en compte l’aforament màxim permès i la distància de seguretat per a retirar les cadires addicionals i evitar el contagi.
Encara que en aquestes circumstàncies el millor serà evitar les reunions presencials i fer-les de manera En línia. Aprofitant que són cada vegada més les empreses que teletreballen.

Una vegada definit a nivell general els espais que necessitaràs tenir dins de la teva oficina, és necessari anar al detall. Saber exactament quines tasques s’estaran desenvolupant en cadascun dels espais que tens.
D’aquesta manera podràs definir el tipus de mobiliari que t’ajudarà a executar tant les tasques, com evitar la propagació del coronavirus.

Per exemple si tens un equip de màrqueting digital, el més probable és que no necessitis escriptoris únics sinó una gran taula que faciliti la col·laboració entre el teu equip, és aquí on hauràs de seguir les recomanacions i utilitzar el mobiliari adequat.

Neteja i desinfecció constant

La neteja i desinfecció és un factor clau, convertint-se en la nova normalitat de totes les oficines i espais de treball per a evitar la propagació del COVID-19.
A més de que la desinfecció és un treball constant, en EFIK, després de qualsevol reforma finalitzada es realitza un procés de neteja. Això ens permet lliurar una oficina 100% funcional des del primer dia, eliminant tot rastre de construcció, perquè la teva oficina estigui lluent per a la seva reinauguració i a més sigui més fàcil desinfectar-la.

Com pot ajudar Efik?

Si segueixes en dubtes de com remodelar i organitzar la teva oficina per a aquests nous temps de coronavirus i evitar el contagi entre els teus treballadors i clients, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres estarem encantats d’ajudar-te!

Solicita más información sobre nuestros servicios