EFIK | 11 juliol 2023 |

La identitat corporativa i l’interiorisme de la teva empresa van de bracet

El disseny d’identitat corporativa és un component de fonamental transcendència per a una empresa. Normalment, la gent sol pensar que la identitat corporativa d’una organització és la imatge que es dona públicament d’ella, però el disseny d’identitat no és només un logo o els seus colors i formes. A més, ha de considerar els aspectes bàsics i més rellevants de la companyia, les seves propietats i tot pel que la marca vol donar a conèixer al públic.

La imatge corporativa no és exclusivament el disseny de logos corporatius o el disseny de l’embalatge (embalatge), sinó que ha de reflectir-se en tots els àmbits, incloses les seves instal·lacions i en concret en el seu interiorisme.

Cada vegada és més freqüent entrar en un restaurant on l’estil concorda perfectament amb el seu espai, forma, colors i essencialment, amb la imatge de la marca. Fins i tot a vegades, s’associa perfectament a la carta.
I està passant cada vegada més en oficines, botigues, i tot tipus de negocis on veiem que l’estil concorda perfectament amb el logotip i amb la imatge corporativa que ens havíem creat d’ella.
L’exemple que hem pres perquè pugueu veure amb claredat de què estem tractant és la companyia Zappos, que és una marca de sabates principalment, i que porta molt al dia la identitat corporativa de l’empresa.
Com podeu veure, els colors i les instal·lacions estan molt concordes al logotip de la marca.

Interiorismo

Disseny corporatiu: Avivar una marca, la relació amb l’interiorisme

El disseny d’identitat corporativa pertany a una de les etapes del brànding d’una organització i té com a objectiu promocionar una marca. El principal pas per a aconseguir-lo és amb la creació del logotip, però no consisteix únicament en això, sinó que també hi ha altres recursos que formen part d’aquestes etapes i que deixaran clar l’estil que té la marca en qüestió.

El disseny corporatiu d’una empresa està compost tant per recursos classificats com d’identitat visual corporativa com d’identitat verbal. Els primers són, exemplificant, tipus de lletra o colors. Els segons, involucrats amb el naming, involucren codis d’estil i inclusivament de comportament.

És a dir, els recursos d’identitat verbal aconsegueixen transmetre la personalitat que desitgem a través de la paraula. Per tant, el disseny web corporatiu es dedica a predicar els mateixos valors de l’empresa en l’entorn online i es basa, principalment, en el fet que l’usuari conegui millor al seu equip i els seus serveis.

En ella estarà reflectit tot el que representa, i a més es veurà també la diferència entre la companyia i l’organització d’unes altres.
L’empresa que estem prenent com a exemple té una identitat corporativa marcada pels seus treballadors, i són molt flexibles quant a fer canvis en les seves instal·lacions depenent de l’època de l’any en la qual es trobin.

Interiorismo

Cal tenir en compte que el disseny comercial és un punt important que ens influirà positivament en les vendes, per això l’interiorisme cobra tanta importància. Els colors utilitzats amb la imatge corporativa, els materials, el repartiment de l’espai, el mobiliari adaptat per a un lloc de treball còmode i funcional, l’exposició del producte i el disseny de targetes corporatives, són elements que hem de tenir en compte si volem fer dels nostres espais, el lloc més acollidor.

Un gran disseny interior, sigui del sector que sigui: temps lliure, un pla de comercialització minorista, un restaurant o un desenvolupament residencial, hauria d’estar dissenyat especialment amb una perspectiva compartida amb els nostres propis consumidors.

Factors a tenir en compte per a crear la identitat d’una empresa

Com hem dit anteriorment, els elements bàsics de la identitat corporativa d’una marca estan composts per recursos verbals i visuals. És a dir, tot el que té relació bàsicament amb la marca de l’empresa que ha de relacionar-se. Hauria d’existir un o més elements que relacionin i identifiquin a la companyia, com per exemple el seu logotip, el seu eslògan, i fins i tot els seus colors, perquè així el consumidor els associï de seguida a la marca que estan representant.

Elements del disseny corporatiu:

  • Comportament: Parla de la conducta que té l’empresa generalment, el tracte al client, els valors, creences i percepcions dels treballadors. En definitiva, el concepte del servei que té l’empresa.
  • Comunicació: Els canals pels quals l’empresa es comunica amb els seus consumidors i clients, com la publicitat, promocions, missatges directes a clients, etc.
  • Simbolismes: Tots els elements visuals que capten els clients de la marca, com el logotip, els colors, el disseny del mobiliari, etc.

El logotip de la nostra marca exemple és molt adequat a l’empresa, ja que està compost pel missatge que ha de calar en la gent (el nom de la marca) amb una tipografia molt llegible i al seu torn conté el dibuix d’una plantilla, que és el primer que ens ve al capdavant si pensem en una sabata.

Interiorismo

A més de detectar evidentment a la marca i tot el que aquesta representa, la identitat corporativa també té una altra tasca: aconseguir que els seus empleats se sentin més reconeguts amb la companyia.

La identitat corporativa i els seus elements tindran entre els seus fins a la construcció de la seva imatge de marca, constituïda pel grup de representacions que una persona o un col·lectiu posseeixen d’aquesta marca o organització.

A l’hora de triar el nom de la companyia, cal ser conscient del seu significat tant al país on operarem, com el significat que pugui tenir en altres llengües. A més el logotip haurà d’anar associat de manera directa al nom, i amb una tipografia adequada. També, hi ha vegades en les quals en el disseny de marca o imatge corporativa s’inclou un imagotipo que és una petita icona o dibuix que complementa al logo i que queda associat amb la marca.

Portar el brànding corporatiu a cadascuna de les facetes del comerç dona una imatge de formalitat, aliança, força i sobretot imatge de companyia. L’embalatge d’un producte és una cosa a la qual moltes marques no paren esment, però quan es tracta d’una compra en línia, és la primera impressió que el client tindrà sobre tu, així que és una cosa fonamental per a la marca. En el cas de Zappos, que està sent la nostra empresa d’exemple, tenen un curiós sistema d’embalatge, que no sols protegeix l’interior del paquet i està fet amb materials ecològics, sinó que també ho pots retallar i utilitzar com a suport per a una tauleta o un mòbil.

Interiorismo

Per a l’execució del disseny d’identitat corporativa en el teu local o oficina, és molt important comptar amb els serveis que t’ofereix un expert, per això en EFIK, que som una empresa de reformes integrals, desenvolupem projectes professionals comprometent-nos a complir els teus objectius, per a aconseguir l’interiorisme que et representa com a marca. Comptar amb nosaltres et permetrà afavorir la productivitat amb la seguretat d’estar treballant amb experts perfectament preparats per a fer créixer la teva imatge de marca i comunicar el missatge que vols transmetre al públic comptant amb la millor imatge corporativa del mercat.

No dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres per a calcular el teu pressupost.

És hora de veure créixer a la teva marca!

Solicita más información sobre nuestros servicios